Ratu Budak Kecik!


Hi peeps! Bhahahah pesal entri ku kali nih beropol-ropol bagai.... Tetiba nak bertukar jadik suweet ke?? Adesss tak seswaii nokkk! Tapi memang pon entri kali ni pasal benda-benda tak seswaiii dan tak patot terjadi pada kanak-kanak ribena. Jap jap sebelom tu kan, aku nak tanya nih, korang selalu imagine budak-budak camna, I mean budak pompuan? Comel dan sweet je kan? Macam kat bawah ni haa.. Betol tak?


Aisey, ni yang tetiba rasa nak kawen cepat-cepat nih! 


Comelkan mereka? Jelas ketara innocent  mereka. TETAPI... macamana pulak kalau bebudak cam gambar-gambar kat bawah nih? Masih comelkah?? Tak sesswaaii langsung youuuu...

 


Extension rambut, bulu mata palsu, mekap tebal, gigi yang diasah, tanning badan, baju ala jalang... huwaaaaa! apa ni? apa ni? Imej cute kanak-kanak terhakis sama sekali! Budak tu belom pun 'tumbuh' dengan sepenuhnya waaaaaa tolong tolong... Jangan nak carik pasal dengan golongan pedofilia (orang tua yang tertarik secara seksual dengan budak-budak). Memang kecur liur lah orang-orang pedo menatap gambar-gambar ni. 



Budak-budak sepatutnya makan coklat ke, cupcake ke, como-comot...maen Barbie, berangan jadik pwincess, pakai baju comel.. bukan belek kening, kuku, ngadap cermin! Adoooi tak paham aku dengan mak dorang ni -,-

Korang tengok tu tengok, ni dah tade beza dengan model playboy aku rasa, kakakaka

Mesti korang cakap dalam ati: ''WTF? Ni kan budak-budak barat?'' Ye, memang budak barat yang akal lebih 5% je dari monyet.. Tapi tak mustahil benda ni akan masuk Malaysia kan? Di Thailand dah biasa.... maknanya dah masuk pun rantau Asia.. Plus, orang kita kan suka sangat tiru benda pelik-pelik dari barat, tak payah suruh dah buat...


Kat Malaysia pun apa kurang, aku selalu je nampak budak pakai pakaian ala jalang. Bukan salah diorang, salah mak bapak jugak terutama mak tu, nak anak nampak cam selebriti tapi tak kena gaya! Bagi anak pakai legging ketat yang amat sampai nampak 'bentuk'. Euuuwww... Alasan? ''Eleyhhh budak-budak.. bukannya ada apa pun, diorangg pun belum faham apa-apa lagi..'' Oh, betol diorang belom paham, abes mak yang dah terlebih faham tu cmne pulak eh? Jangan lak meraung kat wartawan bila anak hilang, kena cabul dan sebagainya nanti.

Anak ibarat kain putih, kita yang akan conteng kain tu nak jadi hape.. Kalau rasa-rasa akan fail jadik parent, tak yah kawen lagik, anak tu rezeki jangan dok rancang-rancang, suka hatilah, korang dah besoo.. kbai.


13 comments:

Sebagai bukti lu seorang manusia, sila beri respon. beep.

  1. mula2 tu dh comel tp bila scroll bawah.. x jadi nk kata comel.. x payah la mekap tebal.. bukan budak2 barat aje.. yg join idola kecil pun camtu gak.. ish3..

    ReplyDelete
  2. tula, bebulu bijik mata tgk idola kecil, x pdn dgn kecik! =_=

    ReplyDelete
  3. macam orang tua pulak budak2 tue... tsk3

    ReplyDelete
  4. ohhhoooo..ntry yg superb...tercengang gak tgk nyer...

    ReplyDelete
  5. nanti umo belom tua muka dh tua dulu bab pakai mekap tebal2, kekeke. natural beauty is da best!

    ReplyDelete
  6. mak ayh semasing obses sngt nk ank2 diorg jdik tekenal...tekenal keh??? TDDMKA

    ReplyDelete
  7. kakaaka.. hancuss lagi adela.. khabarnya bekas peserta idola kecl dh tanak g sekola sbb dh pasan fofular, nak ambik sebijik

    ReplyDelete
  8. jelly kan tengok budak2 kecik cenggitu.sya memang tak minat tngk budak kecik masuk program realiti mcm bintang kecil.bajet sungguh =.=

    ReplyDelete
  9. yup, merosakan je, buat la rancangan realiti yg berfaedah kt budak2 mcm adik-adikku :)

    ReplyDelete
  10. gambar yang budak yg mekap tebal tu mmg dah tak nampak comel...hihihi..semua budak comel walau tanpa secalit mekap tau..hehehhe

    ReplyDelete
  11. setuju gila ! mak zaman sekarang teruk. nak anak sendiri rosak. dan mereka yang merosakkan nya

    ReplyDelete
  12. alaaa comel je dorang ni..teringat kecokelan aku dulu2..ou! kehkeh

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape