Ada Apa Dengan 888?


Hi, apakehal aku tetiba tulis pasal nombor eh? Sedangkan aku tak penah amek port pun pasal nombor sebelom ni melainkan dengan nombor2 yang berkaitan duit? Hewhewhew.. Ooo olang Cina cukup suka woo ini nombot, 888 manyiak ong woo, bukan itu ong-gedek-gedek maaa, ini ong ala kasi tuah maa. Kalo ini nombor kasi jadik plat number kenderaan, humang aihh ong ong ong! Tapi namber plat idaman aku adalah WTF 101, sesapa yg ada maklomat pasal plat ni sila PM :p

Apa sebenarnya aku nak cerita ni? Sabar2, ni nak tanya korang penah minum teh tak? Tau tak teh yang orang meniaga suka guna? Ha Semestinya teh cap 888, yang wangi, yang terang, yang tak lapuk dek hujan (bajet macam aku kaki teh je). Teh ni kira femes lah selepas teh cap kereta dan sebelum kemunculan teh cap cameron. Kecik2 dulu aku nengok mak aku selalu beli isi dalam tin, pepagi bancuh teh ni pekena dgn kuih karipap, kena pulak hari hujan peh masyuk2. Ok, sori ternostalgia sat.



Daripada minuman kita ke gajet pulak. Ish, apa sebenarnya yang aku nak cerita ni? Tunggu2, ni ada gajet baeekkk punya bernama Nokia 888. Aku pun tak pasti menatang ni ulat bulu, atau pacat tapi macam best je kaan? Untuk pengetahuan adik abang, ini mobile fon, harga jangan tanya, aku bukan dealer. Yang bestnya menatang ni boleh dibentuk, Nak letak kat pergelangan tangan macam jam ke, nak klipkan ke poket baju ke, nak gulung masuk beg ke, eh nak kepit celah ketiak pun boley yang pasti time kita nak guna, otomatik dia berubah ke bentuk asal, iaitu berbentuk telefon. Pergh! I can't belibit!


Fon ni ada mekanisma badan yang boleh diprogramkan so that dia bole berubah bentuk dalam situasi2 yang macam2. Kalo korang rasa nak terberak, fon ni berubah ke bentuk bergulung lah kot, kah  kah kah. Fon ni pakai bateri jenis cecair so jangan tanya cemana nak tukar bateri, dan touch screen yang fleksible. Peh, aku saspek gila lah pada pencipta fon ni! Dan dan dan, haaa ada lagi yang osem, fon ni jugak ada sistem E-motion, means, bila korang send love ke fon 888 gepreng atau boipreng korang, fon kapel korang yg terima love tu akan bertukar jadik bentuk love! Humang aih, aku nak pi mandi dulu jap, pastu masuk dalam mesin basuh, tension aku dengan fon ni T_T

Nextttt, sebuah website yang termasyur buat kaki judi, taddda! Ceh, macam best sangat.. 888.com. Toksah dok klik kat nama website tu sangat ok? Aku tak letak link pun sebab aku tanak linkkan korang ke sana (dan aku tau korang semua waras2 belaka, muehehe). Website ni di kira jadi ibu site segala macam judi. Motip guna nama 888.com ni supaya orang mudah ingat, maklom la orang gila judi ni  memori tak berapa nak elok sangat. 


Daripada minuman, gajet, website sekarang kita pi pulak ke dunia manga. Uish jauh benar perjalanan nak ke sebab dan musabab entri ni dibuat. Takmo ah scroll ke bawah terus, tak syiok ah. Mencik ah koranggg, uhuhuhu. Jangan tak tahu, nombot 888 ni jugak dijadikan tajuk sebuah karya siri komik komedi tahu. Ishh dah lari jauh dari tujuan sebenar aku nih, takpe2 nanti kita reverse balik, muehehe.



Jangan jugak tak tau yang nombor 888 ni jugak menjadik model untuk superbike Ducati. Aku tak minat motor2 besar ni, buang duit ni semua beli mahal2 boleh naik sorang je puihh, tak berbaloi-baloi macam Kamdar, muehehehe. Mestila kena berkira, alah membeli menang memakai hokeh? Dah sejak bila pulak aku pandai berjimat cermat ni, thehehee. Tak guna jugak kalau aku minat pun, bukan boleh naek pun, kena hempap dengan menatang ni memang naya kena lenyek free.

   

Haaa panjang kemain mukadimah aku kan, ni baru nak sampai poin entri aku memalam ni. Mukadimah panjang kemain takpe, jangan eksen kemain, muehehehe. Punyalah jauh aku melalut dari China pusing balik ke Nigeria pastu reverse sat ke Uganda. Sebenarnya, umm sebenarnya aku just nak perkenalkan rakan blogger aku yang ke-888 je ehek ehek :p Mohon budak Nasrin berbangga dengan aku sebab ni lah julung2 pertama kalinya aku buat entri pasal blogger. Kebetulan pulak aku buat secara spontan (Spontaneous Thursday lah kekunun) huh rajin2, riak seniri sebab tade orang puji :3



Haaa nilah budaknya. Hampir sebaya dengan aku (ok, betul tak tipu), bulan kelahiran pun sama dan nama pun hampir sama. Dak kecik ni still baru lagi dalam dunia blogging (pandai2 aku je). So mohon abang kakak pakcik semua beri tunjuk ajar pada kami, budak baru belajar. hewhewhew :p



Apalagi? Pi la terjah budak ni, aishhh nak kena suruh jugak ke? * bajet mak2 marah anak2 sambil cekak pinggang. Haa habis semua aku senarai dari makanan, sampai ke tempa judi, sampai ke motosikal semata untuk budak ni, gigih sungguh kan kan kan. Pasni jangan cakap aku tak mesra blogger okeng, sapa cakap aku sombong aku sumpit pakai kacang hijau guna strow belang2. Keh keh keh.

p/s: masih masih ragu-ragu akan kebenaran Nokia 888 diatas, kbai 

46 comments:

Sebagai bukti lu seorang manusia, sila beri respon. beep.

  1. 888 no manyak onngg oo..hehheee ^_^

    ReplyDelete
  2. canggih betul nokia tu. aku macam pelik. bateri guna cecairr? gila canggih.

    ReplyDelete
  3. aaaaa klcc 88 tingkat je lalan? :p

    ong ong ong gedek2, harap aku pun ada ong shida ;)

    canggih sgt sampai stress aku jadiknya camy, arghhh headache T_T

    ReplyDelete
  4. mana satu num lg? ingt nk beli num ekor lah esok..ahak2...8888 byk ong gedek2

    ReplyDelete
  5. belilah numb tulang dgn isi, sup ekor x sedap SM sallim :p

    gua mmg MUDA la jajam. u jelly? :p

    ReplyDelete
  6. Testing pakai 888 jap...haaa boring. kasi kat babyzyrapp je la,

    ReplyDelete
  7. superbike tu ade jual mana eh?

    ReplyDelete
  8. 888 . nombor cukup lawa pastuh orang cina kata banyak ong lak. .bertuah. .ceh

    ReplyDelete
  9. mohon jgn kasi gua nosebleed anoy =..=

    korn, superbike tu ce hg pi cari kt kedai ah keong motor

    haha olang cina obses dgn angka 8 kan cha'e semua benda nak 8

    cinta nokia tu yaya, huks.

    ReplyDelete
  10. Aku pun ragu2 dengan kebenaran nokia 888 tu. Hahaha.

    ReplyDelete
  11. hahaha was-was ni, susah nak pecaya hebat sgt =.=

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. Ramai berpendapat 888 adalah kekayaan. Maksud dalam bahasa cina mungkin berbunyi kaya, kaya dan terus kaya. :)

    ReplyDelete
  14. hehehe ok, ingt nk keluarkan seri kaya dgn nama 888. boleh saing dgn nutella :p

    ReplyDelete
  15. hehe, kalo dpat abes putar sekali dgn baju dlm mesin basoh :p

    ReplyDelete
  16. Sangat berbangga dgn akak . thanks yewp ! tk sangke ( blom kembang lgi oke ? )Thanks sgt sgt sgt sgt sgt !

    ReplyDelete
  17. tah mujud o tk phone nokia 888 uwhh
    tp memang cool laa kn

    ReplyDelete
  18. huhu entah, tak penah nampak kt display pun, ke display tp tak perasan, ingat pelapik fon >.<

    ReplyDelete
  19. salam..
    amoi..
    u punya belog manyak masyuk..
    gua senang hati baca entire2 lu..
    hehee..
    manyak cantek belog..
    =)

    ReplyDelete
  20. wasalam
    ahaha terharu wa baca komeng lu, maceh2 ^^
    senang2 dtgla lagi ;)

    ReplyDelete
  21. errkk klu ckp ttg 888 yg menjengah kat kepala cuma teh 888 tu ja la.. ^^"

    ReplyDelete
  22. heheheh yup, 1st thing yg terkeluar bila pk pasal 888, sbb membesar bersama teh tu, hee

    ReplyDelete
  23. Salam,wargh,awesome gila fon tuh..

    ReplyDelete
  24. pergghhhh smart siot NOKIA tu..
    trus rasa nak beli..tapi apakan daya..$$$$ nyer x cukup ;)

    ReplyDelete
  25. hehehe kan? asl pegang je dompet mengempis :p insyaAllah 1 fine day :p

    ReplyDelete
  26. eh eh ade gambar kita gak.. haha

    ReplyDelete
  27. mak aih. kemain style lagi fon tu. hu3

    ReplyDelete
  28. wiwitttttt...:)untung laaaaa 888

    ReplyDelete
  29. peh dia punya simpang siur nak ke tujuan asal tu jauh betul..haha
    tp serius mmg ohsem gila lah nokia tu

    ReplyDelete
  30. kilang teh 888 dekat je ngan rmh akak (tetiba je)

    ReplyDelete
  31. wah bestnye, dr 888 sekejap je dah jadi 1000++.. sy baru je cecah 100, tu pun jasa baik kamu..tq :)

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape