Main Atau Dipermainkan?



Hi uolls, miss me? Ngaku jelahhh aku tau memasing rindu aku kan? muehehehe. Ok foine2, tak perlu nak terkam dan peluk cium aku sangat ok? Tetiba malam ni aku teringat kisah2 silam. Haip, bukan kisah percintaan zaman silam okeng tetapi tentang game. Ya, game, permainan. Pemuhung kuat lah kalau ada antara korang2 semua ni yang tapenah maen game. Paling cikai pun mesti penah maen game bricks kan? kan? Ngaku cepat! Muehehehe.

Suatu ketika dulu kan, ahh hebat kan intro aku? Aku penah ketagih tahap gaban degan game Farmville di Facebook. Ya, game bercucuk tanam yang tak pernah mengeluarkan peluh aku kecuali bahagian ketiak, muehehehe. Sampai satu tahap, aku pergi ke cyber cafe bila tenet umah problem, semata2 untuk pastikan ladang aku terbela, haaaaaaaaaaaaa dasat kan? Semata untuk ladang ok, aku tak amek kisah pun pasal post2 yang lain melainkan post Farmville semata. Peh, gila jugak aku dulu, muehehe.

Menjadi satu kebanggaan bila dapat menatang yang rare di ladang. Boleh dikatakan aku refresh wall post tiap pat saat untuk pastikan haku tak termiss menatang2 yang rare untuk di adopt. Memang gila tahap ketagihan aku ni sampai semua pusat pemulihan reject permohonan aku, sadis2. Memang gila bengang bila dalam dok refresh tu pun ada jugak termiss menatang, fuh ada org lain yang lagi laju dari aku ropanya, cis! 



Kengkadang tu laptop aku jadikk mangsa lepas geram, sib baek tahan lasak. Huish memang tak terkawal time ketagihan melanda. Kenapa aku berenti bercucuk tanam? Aku stop setelah dinasihatkan oleh pakar sakit puan aku yang mengatakan bercucuk tanam ni boleh menggangu sistem reproduksi aku nanti. Peh peh, hebat tak aku punya alasan? Muehehehehe, aloh innocent benar kalau caya alasang tu. Tadelah, aku stop sebab stress sangat, tiap hari nak kena maintain ladang. So aku block Farmville dari aplikasi abes cerita, dan aku tak penah lagi maen game2 lain selepas tu kecuali Draw My Thing. Hohohoho.

Kendian, bila ada fong yang agak2 canggih sikit, mula main Angry Birds pulak. Maklumlah kaaan, tengah musim. Aku memang maen kat fon je sebab tak reti nak maen dekat laen, muehehee. Bila maen game ni, mak aihh stress aku. Memang buat aku angry abes cam nak hempok2 fon ke meja makan. Tapi mengenangkan fon tu harganya bukan sekupang dua, aku matikan hasrat nak menghempok. Sudahnya, aku poke2 orang di FB untuk hilangkan bosan :p

Memang sangat menyakitkan hati bila tengok babi hijau tu tak mampos2. Ehh siap boleh sengih2 lagi kat aku sebelum game over, walaupun muka dah lebam2. Huwarghhhh! memang rasa kena troll habis-habisang dengan natang ni! 



Ahhh memang memerlukan kesabaran yang tinggilah kan maen natang ni, betul2 menguji jatidiri aku. Sudahnya, aku download segalam macam jenis game Angry Birds, dan segala macam jenis game tu jugaklah ditinggal camtu je tanpa satu game pun finish level, muehehe. 

Tapi bagi aku, semua game memang stress, depends kepada tahap yang kita nak lah kan. Takmo stress2, maen je anak patung sorang dalam bilik. Tapi game sepatutnya menggembirakan hati, bukan kasik kita susah hati kan kan? Game bagus untuk uji minda dan kesabaran, tapi amat tak bagus bila korang yang kena 'game' dengan game tu ataupun bila korang 'game' kan orang, muehehehe.

P/S: Maen game tradisi jugak yang best! 
  

24 comments:

Sebagai bukti lu seorang manusia, sila beri respon. beep.

  1. serius wa tak main game kat fb..tak tipu ni

    yg angry bird tu mmg cm harem cik bab tu
    mmg menyumpah2 je mulut ni tengok dia troll wa..bedebah grr

    ReplyDelete
  2. muehehehhe (awat aku suka gelak cenggini sekarang tak tau :p)

    ReplyDelete
  3. sama! gile cityville dan sanggup ke cc bila tenet prob. dan gila angry bird jgk same!

    ReplyDelete
  4. main lah game super mario VII..best tak hengat baq hang!

    ReplyDelete
  5. haha agak la~~
    time main angry birds tu, berharap sgt setiap cebisan batu & papan yg sentuh babi tu leh wat babi2 tu kojol..
    lg lebam & bengkak babi tu, lg tinggi harapan..
    TAPI TAK MATI GAK!! grrrr

    ReplyDelete
  6. kah2 tak sangka wa kakak guwa nie bila main game boleh sampai tahap cmnie ya..kih2..guwa minat gak main game tpi minat guwa sekadar main 2 hari terus tak main macam tu jela..hehe

    ReplyDelete
  7. knapa aku xde nafsu nak main farmville.. huh.. peli btul...

    ReplyDelete
  8. ekau semua mende tadak napsu korn, kecuali err err entah :p

    ReplyDelete
  9. pernah gak addict ngan Farmville tu, tp dah kena block sebab x larat nak jaga.

    ReplyDelete
  10. hahaha penat nak lwn ladang sapa paling hebakk =.=

    ReplyDelete
  11. wa tak penah main game kat facebook..wa pernah gila main game zombie je satu masa dulu.haha

    ReplyDelete
  12. game solitaire jugak yang aku suke men kt pc jugak kat enpong hahaha...

    ReplyDelete
  13. wah begitu skali addict kat game! haha! bahaya tu... :D

    ReplyDelete
  14. xsuka game nih!! mnykitkn hati...haha

    ReplyDelete
  15. jgn lupa samak lepas main angry birds....



    aku tak suka main gem....benci!

    (smbil pegang psp)

    ReplyDelete
  16. kah kah kah! sengal sungguh encik atan =))

    ReplyDelete
  17. Game FV memang berhantu... Nyesal men

    ReplyDelete
  18. eee cantiknya blog >.< jeles2, haha. and nice writing laaa. tak jemu gak baca :)

    ReplyDelete
  19. Hehe. Sepatutnya game buat kita happy, release stress bukan makin stress.

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape