Kelayakan Untuk Menjadi Blogger Retis

Salam,

Selamat malam diucapkan kepada readers, rakan, orang lalulalang, stalker dan tak lupa copycat gua. Harap lu olls sehat sejahtera.

Retis atau artis atau celebriti:

Ternama, terkenal, fofular, digilai, digemari, dicemburui. Sapa yang tanak jadik retis?  Tipula kalo cakap tanak. Rakyat Malaysia ni 127% gila glemer.

Kalo tak tak tercipta lah vokal bukan sekadar rupa, even gua tatau apa motipnya. Dah terang2 rakyat mesia suka rupa je, tolong faham dan tayah terhegeh2 memalukan diri sendiri. Juara musim dulu pun gua tatau sapa, kesian3.

Ok, harini ni gua tanak merepek fasal cemana nak jadi retis nyanyi atau lakon, tapi retis berblog, apa yang perlu ada pada perkiraan gua lah, dan pada pengamatan gua selama 12,896 purnama, pergh.

i) Rupaparas menarik tertarik kau memang de bomb

Kan gua dah kata orang kita papa hal pun mesti tengok muka dulu lahh, kriteria lain belakang kira. Kalau lu orang cun / ensem / comel, ada harapan yang menjulang tinggi untuk jadik retis. Kalau tak, kumpul duit nuffnang dulu untuk plastik surgeri, kuhkuh. Gua tak nafikan bakat atau isi entri tu lagi penting tapi rupa tetap didahulukan, bakat dibelakangkan.

ii) Nama sedap dan mengenyangkan kalah mi sedap

Blogger retis  mana ada yang nama kiah, som, timah, mat rejab. Nama dengan rupa harus seiring dan sejalan barulah kebarangkalian fofular tu meningkat naik. Kalau nama lu orang dah kompom2 sedap dan menggiurkan, ada lah samar2 lu orang bakal terkena tempias gemilau cahaya populariti. Yang nama jeman tekiman, so'od senapi tu, pikir2 lah idea nama yang cambest dulu, kuhkuh. (nama2 ni rekaan semata)

iii) Perlu ada kelebihan / kebolehan / kepandaian

Selain berblog cerita merepek tah kehape2 macam gua ini, lu orang perlu jugak ada kelebihan lain. Contohnya sedang study PHD kat Harvard ke, banyak duit bole melancong merata2 ke, boleh buat tutorial sampai nambelas ribu tanpa kopipes dari blogger lain ke, baru lah ramai yang kagum. Takat keja dok umah garu buntut, rentikan lah berharap, kehkeh.

iv) Perlu rajin menghapdet, mempromotekan diri, mengampu, mengumpul followers

Rajin adalah kata kunci utama untuk apa2 bidang sekalipun. Kalau bukak blog dua minggu satu kali, hapdet entri setahun dua kali, readers ada satu orang (tu pun tersesat), agak ajaib lah kalau tertiba lu jadik retis kan, lain la kalau lu memang retis dah! Kena rajin jugak bertegur sapa dengan jiran tetangga, ehh? Dikecualikan jika lu orang mampu membuat entri malar hijau, yakni orang sentiasa ulang baca selama bertahun2 tanpa jemu (senang cakap, entri best gila kibas punya)

- - - - - - - - - - - -

Hmm, tu jelah kot kritteria yang bole gua dapati. Semuga dapat bantu lu orang yang teringin gilos nak jadi retis ni. Best jadik retis blog ni, income masyuk buta2 je tanpa susahpayah angkat cangkul tanam jagung.

Papehal pun, retis ke, bulu betis ke atau meningitis ke, kalau lu orang punya entri best, dapat curik hati readers, maknanya lu dah ada peminat terseniri, bukan ke tu dah cukup baik? Membuktikan bahawa lu dah dapat diterima masyarakat, dari direjek mentah2. Yang penting tetapkan matlamat untuk berblog. Suka2? tiru orang? buat duit? minat? Tepuk dada tanya napsu.

 Lastly gua nak nyanyik lagu stacy yang dah dijahanamkan oleh gua ini:

ku sedar ku tak seberapa 
jika dibanding mereka
yang jauh lebih megah
dari diri ini..
Apa yang mampu ku berkias
hanyalah entri yang ikhlas
terpendam simpan untuk
siapa yang sudi..

Wah, boleh tahan sora gua, leh lah jadik retis separuh masa pesni, kahkah! 
Bye bye bye. 
why so serious :)

51 comments:

Sebagai bukti lu seorang manusia, sila beri respon. beep.

  1. terbaiiiiiiiiiiiik! entry neh best :)

    ReplyDelete
  2. alamak...hehehe tak layak nk digelar retis la ni...

    ReplyDelete
  3. Yah , terbaek entry nie . Bole follow untung2 dapat jadi retis plak . Ngeee :D

    ReplyDelete
  4. sebab kita manusia, nak tengok yg cantik-cantik belaka, takpelah. kita cuba yg termampu, kalau org suka alhamdulillah.. :))

    ReplyDelete
  5. kah kah kah jimbai entry paling rasis gua pernah baca :p

    ReplyDelete
  6. cambest je cre lu tulis entri ni..good info smbil guling2 wa bce..kahkah

    ReplyDelete
  7. tunjuk ajr ku sifu!! hehe..
    yg wa pasan..semenjak dua menjak lulu siarkn segmen follower bertubi-tubi neh..lulu da jd cm retis..femes memes..fabulos..follower pn dah nk cicah 2000 olang.. :D

    typo!..maap=="

    ReplyDelete
  8. retis? xmau la.. wa ni pemalu, malu-malu arnab. kang reporter cari kang wa kaku kelu seribu bahasa plk dah.. hehe,

    ReplyDelete
  9. Waaa , awal awal dah kena reject :( *sambil lari

    #best ah entri nie :)

    ReplyDelete
  10. blog ini retis juga..designer/pelukis/orang seni kan artis juga dlm bahasa lainnya..hehe..

    ReplyDelete
  11. sebab tgk ropa paras la, tak da makcik2 nak usha kite buat menantu...sob...sob...

    ReplyDelete
  12. saba na....nk wt cmne...adoiii.....

    ReplyDelete
  13. sy bulu betis je..br betik!! huahua.. tp memg btol la,

    ReplyDelete
  14. You rasa I boleh jadi retis blog x? HAHA

    ReplyDelete
  15. mmg tepat dua ratus peratus entry lu ni !!! hakikat nya hidop retis ke org biasa ke x semua nye ferpect!!hahaha ... cayalah...

    ReplyDelete
  16. Terbaik lah zyraa, memang betul pun camtu. ehe nak jadi blogger retis lah. hahaha

    ReplyDelete
  17. Narooommmmbaek punya n3 keh3 ko memang sengal le baby... aku rasa 220% dari apa yang ko cakap tuh meamng BENAR-BENAR BELAKA... langsng tak de yg menipu... keh keh keh..

    aku rasa lau aku bubuh blog aku nama cenggini PARIPARIGELAP ko rasa ada tak org nak mai?? ha ha ha... pas tu aku buh le gambau hitam jer... tak dek gambau... kan... fuh... kelass dasar aku jer yg komen2 sendiri, baca post aku sendiri... barcakap sorang2 sendiri ha ha ha....


    erk bait2 ayat ko yg kat bawah tu cukup "klise" le baby... aku pung nak tumpang karok lagu ni.. ha ha ha... kita serupa...

    ReplyDelete
  18. alaaa belum layak lg nie *cedihh*

    payah jugak retis nie orang kenal bila nk g mana2. nk korek hidung dlm keta pon susah nanti takot ada orang buat entry "Blogger retis korek hidung dlm keta"

    terbaikk

    ReplyDelete
  19. Waa..patutlah blog sy x femes...
    semua kriteria tuh x ade...hehe.. :)

    ReplyDelete
  20. sian mut cita2 tekubur..masuk vokal bikan sekadar ghupe le gamaknye kuhkuh

    ReplyDelete
  21. haha..nice entry beb..waa suka cartoon tu comei giler, :D

    ReplyDelete
  22. hahaha, ade k pandai tersesat pulak

    ReplyDelete
  23. Hah.setuju sangat!
    comel la doodle tu :)
    suke2!^^

    ReplyDelete
  24. hai awok artis tu!

    hmmm tak merasa laaa gua nak jadi artis...

    semua kriteria tak dipenuhi...

    ReplyDelete
  25. kan...simpati pada yg nk jd retis sgt..yg gemuk dipaksa kurus..cth? x pyh cth..kome semua pun da tao :)

    ReplyDelete
  26. ko ada masuk interbiew vokal bukn sekadar rupa kan baru2 ni? ngaku awh weh roxx!

    ReplyDelete
  27. artis is nothin .. just ngengada ..

    ReplyDelete
  28. nama I korn je.. xde baur retiss langsung.. lain lah belog u.. babyzyra roxx.. perhhhh nama kemain lagi panjang.. ekeke

    ReplyDelete
  29. hahaha...wa tumpang lalu jeh..wei zyra mohon ang letak la archive blog kat sidebar, senang sikit wa na khatam belog ang, nie pas previus post je wa tekan..mohon ang pertimbangkan..

    ReplyDelete
  30. alamak tak menepati citarasa utk jadi retis huhuhu

    ReplyDelete
  31. anda mangsa tagging ^_^


    http://qurratulain-pagaremas.blogspot.com/2012/10/contest-blog-siapa-yang-kawaii-tu.html

    ReplyDelete
  32. retis atas dunia semata2~
    btw, name kite hampir same lah. =D

    ReplyDelete
  33. abis kalau muka retis tp nama matsom atau selamiah haromnn, agak2 bulih femes dak?hewhewhew~

    ReplyDelete
  34. i. aku ni dah la rupa tak ada..tak hensem pulak tu..sebab tu tak letak muka..memang takde harapan la nak jadi retis ni..hahaha

    ii. nama aku..tak cukup sedap ke? H sedap weh..grrrrr

    iii. kelebihan aku: aku boleh tengok spongebob 48jam..

    iv. yg ni memang tak termampu la..gila ke hape nak update 5-6 entry tiap2 hari..brader taf-taf boleh la buat ghope itu..aku tak taf..zzz

    ReplyDelete
  35. padan lah sampai skang aku tak fames. wohooo

    ReplyDelete
  36. wa pun sama jawapan macam cik kiwi tu.. T_T wa layak jadi ikan bilis je retis tu jauh sekali. haha..

    ReplyDelete
  37. Ha'ah kan.. Setakat ni pun blogger2x yang popular mcm Fatin Liyana, Maria Elena ngan sapa2x jela, semua cantik-cantik. Ehek, simpan angan-angan jela nampaknya ! xD

    ReplyDelete
  38. tu pasal kpop femes..depa cantik lepas plastik sgry..sori gua anti kpop

    ReplyDelete
  39. hahaha,,, nape best sangt blog ni ye,, kih3,, nak gak jadi retis blogger,, tapi,, tak cukup kelawaan,, nama pun tak sedap sangat kot,, haha,, nak letak zyraoroxx jugak la pasni,, kih3,, mana tau boleh meretiskan dri pasni,, kih3

    ReplyDelete
  40. Gelak loncat2 pepagi buta baca entry ni, sian sape yg nama sood senapi tu kan muahaha

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape