Kopi Kucin



Firstly, maaf kepada penggemar kopi, ini bukan alternatif kepada kopi luak taik musang, kuhkuh.


Kopi
Satu satunya makanan yang taleh memasuki batang tubuh gua. Efek beliau terhadap gua sangat memilukan. Kena seteguk, serasa bagai tertelan sekati syabu atau segengam ice ice baby.

Penah gua tak tidur seharian dan sesak napas gara2 beliau. Starbucks, coffee bean pun gagal menggoda gua dengan aroma kapucino dan seleksi kopi yang lain.

Tak minum kopi pun gua tetap hitam jugak berbanding abang gua yang minum kopi tapi gebus gilos. Tak adil.

Ada banyak pro dan kontra pasal meminum kopi ni. Ada kata memudaratkan, ada kata baik untuk kesehatan, tapi gua tapenah amik pot. Bagi gua kajian dari barat haram taleh pakai.

Kucing

Sejenis hewan yang paling gua suka di dunia fana ini. Kecomelan beliau tak tertandingi oleh mana2 hewan rumah yang lain. Walau otak beliau tak segeliga hanjing, tapi gua tetap suka. Beliau pun hewan kesayangan nabi dan satu ekor binatang yang bersih.

Gua membesar dengan kucing, kecik2 dulu ramai je kucing kat rumah yang dating dan pergi. Sekarang ni bila duk umah sewa, teringin nak bela tapi bimbang kucing tu nanti tak selesa dan kurang dapat kasih sayang, lalu terus jadik remaja liar pulak. 

***

Jadi, apa kaitanya kedua-dua mereka ini?

kopi kucing, coffee cat, coffee kucing, kopi cat, kopi ket, ok dah nak dekat, yaaa itu dia:



copycat.



Noaroommm gua tak suka gila menatang ni. Dan gua rasa bukan gua sorang je kot yang membenci makhluk spisis ini. Kalau buat survey, mau 107% orang tamau hasil kerja depa dicilok, dicurik, dikebas dalam diam.

Buat pengetahuan adik abang kakak mak cik, copycat ni adalah makhluk durjana yang meniru, mengambik, mengolah, memodified hasil kerja orang lain tanpa pengetahuan atau kebenaran tuan punya karya.

Sungguh, entri2 gua banyak yang macam haramjadah. Tapi gua berhempas pulas mikir untuk satu2 entri tahu? Bersengkang mata, buat homework bukan sikit. Tiba2 ada pentiru yang langsung tadak credit ke gua, langsung tak penah bertegur sapa, langsung tanah komen. Dasar pentakut.

Kalau pun terpesona, mintak. Gua bagi, gua bukan dekut taik idung masin, meski gua tapenah rasa taik idung gua senirik. Kalau nak gambar, doodle, infom gua. Gua tau taleh save gambar sebab tadak right-click, motipnya? gua mahu sesapa yang nak tu mintak, bukan sebab gua dekut. Reti?

Tapi faham2 lah kalau nak ambik barang orang tu, kenalah return favor sesikit, adat lah hidup bermasyarakat, memberi dan menerima. Apedia? bukan duit, bukan topup tapi CREDIT kan, BACKLINK kan ke blog zyraroxx.blogspot.ni. Susah? kalau susah berenti lah berblog.

Gua buat entri ni bukan untuk gua saja tapi untuk semua mangsa2 kekejeman copycat yang lain. Pada readers gua, entri2 gua semua idea senirik, tapenah gua mencuri, mak ayah gua tapenah ajar gua cemtu. Andai jumpa entri seakan sama tu, fahamilah bahawa gua adalah mangsa.

Trimas kepada Korn sebab alertkan gua.

20 comments:

Sebagai bukti lu seorang manusia, sila beri respon. beep.

  1. sgt tau perasaan itu.. dan sgt bnci kopi kucing

    ReplyDelete
  2. gua teka entry ni pon akan di kopi kucing..kah kah kah!

    ReplyDelete
  3. ha ha ha AKU SUKA KOPI AKU SUKA KAT... TAPI AKU PALING AKU TAK SUKA KOPIKAT he he he >..< mencik100x kumen aku yg ayu tadi kena telan...

    ReplyDelete
  4. well, adat bila blog lawa, entry mantap. haha kak nak copy boleh :PP

    ReplyDelete
  5. lame aku pk...ape la kopi kucing ko maksudkan.. haha..

    ReplyDelete
  6. seb bek aku x penah terserempak dengn kopikucing lagi..huuu..

    ReplyDelete
  7. kak saya nak copycat semua entry akak yg nie boleh tak? hahaah.. Boikot si pengcopycat!!

    ReplyDelete
  8. oh~ wa x pgil kopikucing.. tp wa lg suka pgil mat plagiat... lpas tuh nk proposed kt polis suwoh wat "opss plagiat" dgn memberi saman pd mereka yg kopipes hak cipta org laen...wahhh.... wink2

    ReplyDelete
  9. sepak je sape2 yang copycat tuh . ish , geram ! sabar eh !

    ReplyDelete
  10. taktik halus nampak... sabar kak.. :3

    ReplyDelete
  11. gua dh lalunyaa..jadi gua rasa dh lali walaupon gua sakit hati..=_=

    ReplyDelete
  12. kopi kucing nabi suke (titbe) :P

    ReplyDelete
  13. siapakan makhluk itu? apa yg dicuriknya??

    ReplyDelete
  14. comey la copycat...

    eh eh salah komen...hehe

    ReplyDelete
  15. waa.. ade backlink kat situ.. err err mekasehhh

    ReplyDelete
  16. haa yg ni aku setuju..sebab aku pernah kena..tapi bukan copycat blog la..dia copy status2 pesbuk aku..tiap2 hari pulak tu..grrrrr

    ReplyDelete
  17. copycat means you write very quality entries,, jangan risau ye,, look at it prositively,, sabar sabar sabar,, ti kita balas balik,, haha :D

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape