Secomel Semalu

Pada suatu hari,

Gua pergi ke sebuah pejabat kerajaan atau lebih sedap dipanggil opis gomen. Atas urusan2 kerja gua la, ingat gua suka2 nak pi sana tumpang bergosip dengan makcik2 gomen ke, kuhkuh.

Baiklah, seperti biasa dan seperti di mana2 opis gomen, membuang masa menunggu itu amalan biasa. Kalau takda sejam dua tiga jam, bukan opis gomen lah namanya ye tuan puan.

Ceh banyak pulak terkutuk, padahal dalam hati membara, membuak2 hasrat dan keinginan nak keja gomen :3 Yang pasti kalo ada rezeki keja gomen gua akan sedaya upaya tak mandom, lembab macam staff2 sekarang, itu janji gua. Janji!

Ok ok, dek bosan tahap apa pun gua taktau, gua pun pi keluar ke halaman bangunan tu dulu. Haram, langsung takda apa2 yang menarik, gua menguap lagi kali ke seratuslapanlima.

Tiba2, jeng jeng jengggg. Gua terpandang akan sesuatu yang menarik gua ke situ. Apa bendanya tu? Bersambung....









































Kehkehkeh! kemain setia jugak korang skroll ke bawah ea, gua baru nak lari pi semunyi :3 
Ok, gua tau trik tu bosan, kuhkuh. Sebenarnya gua tertarik kepada pokok semalu yang hinggap di bawah pokok bunga kat satu sudut laman opis tu.


apahal dah macam sperma hurung ovum je bunganya ni :3


Dah lama benar gua tak main dengan si semalu ni, padahal dulu pantang nampak, gatal je organ2 badan gua nak mengusik beliau. kihkihkih.

Penah masa kecik dulu gua jumpa satu padang yang penuh dengan semalu. Saitednya waktu tu jangan cakaplah. Gua bercadang nak guling2 atas pokok tu sampai terkatup semua sekaligus. Tapi harapan jelah sebab baru je gua pijak sikit gua dah terlompat2 macam kangaroo kena sawan. Adoi! berduri rupanya si semalu ni, puih! Nampak je bunga dia tu gebu, pink tapi ganaih.

Sambil mengelamun teringat masa lampau, tak sedar jari gua dah raba, lurut satu2 bilah2 daun si semalu kat situ. Dan seperti selalu, semalu tunduk malu mengatup dedaun beliau, dari kaler hijau ke coklat keunguan. Gua senyum2. Lama sangat dah tak rasa teruja cenggini. 

Banyak. Gua sayang nak sentuh semua sekaligus, azam gua adalah untuk lepas rindu cukup2. Gua teka kalo ada yang perati gua time tu sah depa ingat gua gila meroyan, kuhkuh, ahh persetankan itu semua. Akhirnya habis jugak semua daun gua transform. Bunga gebus semalu gua cuit2, geli. Rasa macam nak lalukan bunga gebus ke pipi macam dulu2 tapi bimbang orang yang perati call ambulans terus.




Berangan kerja gua kat dalam opis da settle, gua masuk semula. Dah nak dekat lunch hoih, gila lapar. Lembab betei buat keja. Akhirnya gua tatau berapa lama pulak gua kat dalam, menuggu itu satu penyiksaan yang maha hebat. Siksa zahir dan batin. Bukan calang2 siksanya.

Phew! akhirnya siap jugak. Gua jalan laju2 sebab perut gua dah mula nak mogok lapar. Sempat gua toleh ke tompokan semalu tadi. Serentak gua tersenyum sekejap perati depa yang masih malu2 miyau. 

Sambil melangkah gua terpikir, masih ada ke budak2 sekarang yang tahu akan magis si semalu? Masihkah ada yang gila saited tiap kali nampak semalu macam gua dedulu?



teladani sifat si semalu.

36 comments:

Sebagai bukti lu seorang manusia, sila beri respon. beep.

  1. pokok tu ade duri kan ? dulu suka sangat gentel2 pokok nie..usik sikit tutup muka, usik tutup muka.. stim kot..hehehhek

    ReplyDelete
  2. 1st.... yeah
    aku dlu kalo x pijak duri semalu mase main bola x sah... balik kne amik ketip kuku nak buang balik duri tu.. huk huk huk

    ReplyDelete
  3. alah nana bam bam ni... langsung jadi sekond plakkk

    ReplyDelete
  4. hehee..kat uma saya banyak pokok semalu.. +_+ dowg jadi parasit pulak..

    ReplyDelete
  5. Hehe..comel semalu tu..Orang perempuan pun patut jadi macam semalu ni..Salah pegang kena duri.

    ReplyDelete
  6. asal baca je entry awak mest nak gelak .
    ayat2 awak best sgt !!
    kelakar la . . hee .

    ReplyDelete
  7. salah seorang yang gila xcited adalah gua.. semalu nie dia punya nikmat magis tu tak terkata.. kalau tak kuncupkan semua daun2 tu rasa cam tak puas je..

    ReplyDelete
  8. "apahal dah macam sperma hurung ovum je bunganya ni :3"

    kadang2 lukisan boleh mnggambarkan apa yg sedang kita fikir... bhahahahaha...

    ReplyDelete
  9. dulu zaman kecik2.
    chemay suka kumpul bunga pkok semalu tuu.
    lembut jee
    :)

    ReplyDelete
  10. cantik jugak pokok semalu ni kan..:D

    ReplyDelete
  11. oh semalu..rasa cm lama betul tak sebut perkataan pokok semalu..hewhew~
    dulu kt padang sekolah, kaki aku salu gak jadik mangsa duri semalu ni time hari sukan sekolah...heee

    ReplyDelete
  12. gua masih lagi bermain dengan semalu tiap kali nak kutip rumput kasi kambeng makan..kuh kuh kuh

    ReplyDelete
  13. kalau pokok betina kita panggil SEMALU tapi klu pokok jantan kita panggil dia SESEGAN ok ekekekeke

    ReplyDelete
  14. sempat lagi main daun ni??hahahaha

    ReplyDelete
  15. lol ;D. dah lama tak tgk pokok semalu ~.~

    ReplyDelete
  16. saya pemalu lebih dari semalu..haha

    ReplyDelete
  17. Ahhhh, masa kekecik dulu memang pantang jumpa. Asal jumpa nak usik. Pastu terus semalu tu blushing2 tutup muka. Comel taw! Okeyy, blushing tu tipu. Tak nampak blushing melaenkan mereka pakai blusher :D

    ReplyDelete
  18. stuju dengan sakir rahman. syiuuu

    ReplyDelete
  19. woah. betul laa..
    faveret betul masa kecik2

    ReplyDelete
  20. woah. betul laa..
    faveret betul masa kecik2

    ReplyDelete
  21. Pokok semalu ni boleh dibuat ulam, atau rendam buat obat..

    ReplyDelete
  22. hahaha ingt kecik2 dlu,,suke jek usik pkok ni,,

    ReplyDelete
  23. lepas baca entry ni, pk2 balik...dah lama x jumpe pokok malu2 kucing niii.. haishhh, tb2 tringin nk p cari n main cm dl2..

    ReplyDelete
  24. aku pun roxx tp kdg2 malu juak

    ReplyDelete
  25. gua ingat g,dulu kambing gua sukew bangat sama itu pokok..fv tu,skrang gua xleh tenung pokok tu koz pokok tu ingatkan gua pada mendiang kambing gua yg dah kena korban..uwaaa!!!!sedih bangat sih!

    ReplyDelete
  26. suka main pokok semalu kecik2 dulu.. sekarang tak jumpa sgt da.

    ReplyDelete
  27. suke main daun semalu ni masa kecik2 dulu.. sentuh sikit, terus bagitau mak daun semalu tu malu dah.. hehe

    ReplyDelete
  28. selalu tahan daun dia dari kuncup. hehe

    ReplyDelete
  29. ko try la pegi opis aku, kalau penat menunggu ko boleh men gym :)

    ReplyDelete
  30. Hehe.. MM pun pantang tengok si semalu nih.. Mesti nak gi usik biar semua terkatup.. Keji sungguh perangai dahku.. Heheh..

    ReplyDelete
  31. pemalu betei. haha. budak2 la mybe xlyn dah mcm kta dlu2. depa sebok ng ipad bagai. kikiki

    ReplyDelete
  32. hoho time kecik dulu rajin gak usik pokok tu

    ReplyDelete
  33. tak jumpa dh semalu ni , mana dia menghilang hoh ?

    ReplyDelete
  34. dtg follow sini..! dulu suka jugak main semalu ni sebab eksaited tengok dia tertutup tiba2 tu...=D

    ReplyDelete
  35. budak2 sekarang ntah2 tak kenal dah kot pokok semalu tue apa..diorang main dalam ipad ja..:(

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape