Cinta Anak Anjing

Dulu masa zaman jahiliah gua ingatkan cinta monyet tu dalam bahasa inggerisnya adalah monkey love, rupanya jadi puppy love pulak. Cinta anak anjing, hum, agak kurang hajar bunyiknya.

Cinta monyet gua takda sehebat rumi & juling, setakat crush sana crush sini. Mampu crush jelah, takde sapa nak kat gua (sobsob). Oleh itu, dari menyimpan perasaan kat orang yang belum tentu sedar kewujudan gua, baik gua crush dengan artis terus yang memang sah-sah tak tahu akan kewujudan gua ini. Ngehh.

Time gua sekolah dulu media sosial alam maya bukanlah semewah sekarang. Internet masih belum menjadi satu keperluan. Tapi kami still pandai mengabihkan masa dengan merapu macam remaja zaman sekarang jugak. Bezanya merapu kami educated sket, yakni membabitkan pengiraan matematik (gua tabik kat orang yang memula buat formula tak berfaedah ini):-



gua syak kalau dia suka gua 100%, musti dia fikir namratusjuta kali sebelum membunuh diri, kah!



Makin tinggi peratusan tu maknanya makin hebatlah cinta 'kami', kahkah naif sungguh. Hebat jadahnya kalau kenal pun idok kan, kuffkuff. Tapi pedulikkk, yang pasti gua rasa puas dan hati berbunga riang. Cumanya, nama-nama crush gua tak pernahnya kawan gua berkenan. (dengan BF sekarang baru dapat 100%, ehem hokhokhokhokhok *dush)


noarom, berani dia tak suka sama gua



Atau gunakan kaedah yang lebih mudah untuk mereka yang benci kira-kira. Caranya petik satu bunga yang berkelopak dan tarik kelopaknya satu-satu sambil menyebut 'dia suka aku, dia tak suka aku" (ulang sampai habis setaman bunga). Kelopak yang terakhir tu lah tanda dia suka lu ke tak. Kalau lu dapat "dia tak suka aku", mohon ke taman jiran sebelah dan ulangi proses sama sampai berjaya. (tips dari gua: kalau nak lebih mujarab, guna bunga tahi ayam)                                                                                                                                        
                      
Bila difikir balik, pathetic sungguh hidup gua time tu, hokhok. Tapi masih terkawal lah dari remaja zaman sekarang. Penis sama itu Mammary Gland pun belum habis develop  tapi sudah pandai comolot dan post gambo ke FB. Huhh.


crushed

64 comments:

Sebagai bukti lu seorang manusia, sila beri respon. beep.

  1. hehe..kupasan menarik dari zyra..huhu.. anis pnah buat yg kire peratus tu mse skolah..hahah.. bile ingt rase mcm poyo je diri ini..hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hekhek. Ternyata gua bkn hnya reti kupas buah limau semata :">

      semua gegirl gua rsa penah buat

      Delete
  2. Replies
    1. Lawok2, mujur famili xtau klo x habis kena bahan smpai tua -_-

      Delete
  3. HUHU . Aishhh , takut pula tengok remaja sekarang bercinta . Semoga dapatlah dijauhkan benda yang tak elok ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Gua ingt nnt klau ada anak gua nk pakaikan depa cawat besi bila remaja =_=

      Delete
  4. Haha.. Hana tergelak duk tgk kira2 peratus pakai nama tu. Dulu sy pernah jugak kira2 peratus nama sendiri dgn ehem ehem (^o^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dpt berapa peratus? Sekrg ehem ehem tu di mna? Kemain soklan gua, mak jemah habes ;p

      Delete
    2. Entah la ehem2 tu dah dekat sudut dunia mana dah..haha..

      Delete
  5. potong 8 & 1 .. sebenarnya 9% je... hahahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahh kasi can la gua berangan indahindah :3

      Delete
  6. Hahahaa.. Kira2 peratus tu memang pernah buat. Kelakor kelakor. Tak da pekdah langsung dok buat gitu... XD

    ReplyDelete
  7. time skolah gua memang suka buat gini.

    konon2 nak kepastian sama ada crush gua minat sama gua ke idak. :v

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua kalau result power bru tunjuk org, bgga bagitahu dia pun suka! Wahaha

      Delete
  8. HAHHAH, pernah terjebak jugak main kira-kira peratus cinta ni. Bila dapat peratus tinggi rasa gembira semacam.LOL. Memori betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehh dat feelin. Even si dia xtau pape pon an? An? :D

      Delete
  9. wakakakaka. lawak gila kot bila teringat balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkeh. sekrg tgok blk crush tersebut terpikir pulak: 'mcmna la aku boleh terrrsuka dulu?' =_='

      Delete
  10. time Ee dah upgrade sikit dah formula ni. dari peratus yang dapat tu boleh tahu married.couple.bestfriend etc. ada 5 types. tak ingat dah.
    lawak haihh.
    budak sekarang terlebih advance comolot. gua pun tak tau mende tu cane. kahkahkahkah =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. muhun ingat kembali. gua nk calculate semua org disekeliling. kahkah!

      Delete
  11. lol budak lelaki pun pernah buat kot..haha

    #kartunster

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow! baru gua tahu, tsk tsk. olo sweet

      Delete
  12. ok ini mengimbau kenangan lama, *bdak laki pon ada yg buat ok. Kah3. Tang petik bunga tu, cer guna bunga raya, lima kelopak je, Suka, X Suka, Suka, X Suka, Suka - hidup aman :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahaha tu dah tau ending dia hepi ending. hokhok. mmg aman hidup takyah kacau bunga jejiran :p

      Delete
  13. mainan paling best! Hahaha. Kurt Cobain.. kenapa tidak Synyster Gates <---- idolku suatu ketika dahulu Hehehehe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. whoah bulih tahan lu punya taste. sepp sikit. sekarang gua suka sama itu Matthew Sanders a.k.a M. Shadows :">

      Delete
  14. Cikna still praktikkan lagi sistem ni tp just suka2 je.....;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ekhem, muhun tunjuk ke gua jalan kiranya. *nmpk tak permainan gua di situ :3

      Delete
  15. sampai sekarang dok main kira peratus tu lagi. maklumlah baru umur 17 hehehehe. bf pun xdok lagi hehehe >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. lex lu, muda lagi. gua pun sesaja gatal² main balik menda ni tetiba dpt 100% kaooo teruja, tetiba rsa form 2 semula :3

      Delete
  16. Kalau jodoh tak kemana..tapi dulu memang naif main kira² camtu..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. jodoh bukan bulih main kira² kan kan :D

      Delete
  17. Ingat lagi part yang kira-kira tu. Dulu selalu tolong kirakan untuk kawan saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboih bagusnya tlg kirakan ke kawan =)

      Delete
  18. Comel sangat doodle2 kat belog ni ^^,

    ReplyDelete
    Replies
    1. hekhee terimakasih daun keladi, puji le lagi ehh ;p

      Delete
  19. Ya Allah!!! rindu nya zaman kira2 matematik tak berpaedah tu Zyra oiii. Terbaikkk!

    ReplyDelete
  20. haha main kira matematik cinta...memang itulah budak2 dulu buat utk rasa cinta..kehkeh tapi bdk2 skrg dah expert..benda yang aku xtau pun dorang dah terer dah...haishhh=,=

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah, mana depa belajaq entah. dasat penangan internet sekarang =_=

      Delete
  21. hahaha...selalu buat ni zmn skolah2 dlu..bila dpt markah sikit terus sedih konon2 xda jodoh..bngok betul dlu2..haha..

    ReplyDelete
  22. untunglah ada bf,,, hensem lak tuh,, :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hensem eh? Nah seratus ringhit. Kahkah! Takyah buat sedih lah mujuuu ^3^

      Delete
  23. tolong explain jalan pengiraan tu.. serius dah lupa. takleh tido ni kalau x dpt recall balik. Rasa pernah buat dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila refer komen keyla di bawah. Dah, pegi tidoq. Kahkah!

      Delete
  24. alahaiiiii kira kira tu best nya aaaaaaaaaa
    rinduuuuuuu tapi dah lupa omg nak ingat balik ni ugh!!!!
    hahahahhaha

    he loves me
    he loves me not
    he loves me
    not not
    hahahahahhaha

    ReplyDelete
  25. yes yes qila dh ingat!!!
    tambah dari hujung kannn hahahahhahaha <3
    sampai tinggal 3 nombor je mihmih bestnyaaa thanks zyra u roxxx <333333

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa dh ingt? Baru nk eksplen. Kihkih. Silalah mulakn mengira ;p

      Delete
  26. amboi kemain dia masa sekoloh dulu.. kah kah kah.. eh.. samalah kita... XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heee biasakk. Apa yg samanya? Awk pun suka kurt cobain? Muehehehh

      Delete
  27. wahahaha saya pun pernah buat cenggini xD nampak sangat buang tebiat. nice entry kak, thumbs up!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah? Mmg geng gua. Hehee moshi moshi ;)

      Delete
  28. kakaka... ehem, gua tak penah, gua tak penahhhh~ ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. apesal kata hati gua kuat mengatakan bahawa lu pernah? kahakakakakah :p

      Delete
  29. slalu main kira kira ni masa skolah dlu. bila dapat markah rendah je terus rasa down.
    bhaha macam haremm je rasa bila ingt balik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa mcm markah periksa pulak, kehkeh ;D

      Delete
  30. Aku pernah main kira2 tu masa kecik...
    Ada kawan aku dapat 100.
    Tp aku bantah seratus dia sebab 100 boleh dikecilkan lagi jadi 10.
    Sebenarnya aku bantah sbb nama awek yg dia dpat 100 tu aku punya crush...hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha main kotor :p ahh klau cenggitu mmg xde yg dpt 100% ah :3
      ehh yg crush tu bukan fuwafuwa ke? hekhek

      Delete
  31. haha, pernah cuba kut yg tulis atas kertas tuu :3 haha lawak2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngahahaha bagus bagus, sila cuba lagi, err

      Delete
  32. gua dah lupa mcm mna nak kira. boleh tunjuk formula tak?
    nak try dengan crush baru. whatdadek .hahaha

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape