Review: The Body Shop Tea Tree Oil

Hey!

Last two weeks I've splurge on skincare products. Before this memang mix n' match habis dari cleanser, toner sampai ke CC cream (jangan tiru aksi ini).

I've been eyeing Kiehl's, tapi review yang aku baca tak memberangsangkan dan tak setanding dengan harga yang bakal dileburkan membuatkan aku beralih ke The Body Shop (mata still pandang Kiehl's).

So aku beli set lengkap Vitamin E (nanti lepas sebulan aku review, guna baru dua tiga hari belum layak nak review, hehe). Dekat counter salesgirl tu tunjuk free samples yang aku akan dapat. Ada dua paket masker Himalayan dan tea tree oil.

Kali ni aku review tea oil dulu. Mak ai dapat sample 1ml je pun nak review bagai, berat nanang budak Zyra ni LOL. Aku actually excited bila dapat sample tu sebab memang ada niat nak beli after beli skincare so bila dapat tu boleh la try kan, kalau okay kita teruskan membeli next gaji.

The verdict:
MUST HAVE!! Zit dissapeared overnight!


Aku tak penah try mana-mana tea tree oil before this so aku tak tau sama ada semua tea tree oil bertindak serupa atau  hanya tea tree oil dari TBS je berkesan macamtu.

Tea tree oil ni cepat menyerap dan tak berminyak. Tak rasa macam sapu apa-apa pun so boleh lah teruskan beauty routine lain macam biasa. Berbau minty macam minyak berubat sikit. Disebabkan zit aku tu kat kening, bahang berangin tu dapat rasa kat mata, so be careful around eyes.

Price:
RM42.50 (10ml)
RM65.00 (20ml)

Yep, pricey compared to brand yang ada kat drugstores. Tapi kalau betul berkesan why not? Before this dah beli macam-macam krim jerawat, tak berhasil. Jerawat makin keras dansado, ada yang makin subur, ada yang takde effect apa pun. So bila dah jumpa yang berkesan I'm willing to invest, haha.

You people ada yang penah guna tea tree oil? Share sikit dekat ruangan komen.

Till then, ciao!

2 comments:

I know you got something in mind, c'mon spill it out!

  1. BV cuma pernah try tea tree oil dari aiken, dulu masa beli harga dalam rm11 je sebotol 10ml, sekarang makin mahal. berkesan jugak keringkan zits.

    nak jugak try product body shop tapi sebabkan harga, rasa nak taknak je. hahahhaha

    ReplyDelete
  2. This is so, SO true! I only discovered this recently and I've been using it ever since! Tak tau kenapa tak penah tau kewujudan ni sebelum2 ni. I also pair this with its moisturiser (from the same range) and it really has made my skin less oily. I'm itching to try their cleanser next untuk tengok serasi ke tak. If it is, I think I'mma get the whole range next time!

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape