Kehilangan di Hari Wanita Sedunia

Hey guys.

Esok, tanggal 8 haribulan Mac adalah Hari Wanita Sedunia.
Aku telah kehilangan seorang wanita yang cukup hebat di Hari Wanita empat tahun dulu.
Hari yang paling suram dalam hidup aku.

Terlalu banyak kenangan yang berputar dalam benak fikiran.
Takkan mampu tertulis.

Satu waktu dulu emak menghampiri aku dengan secebis kertas.
"Baca ni bila rasa sedih" kata emak ringkas.

Aku tatap cebisan kertas bertulisan tangan emak.
لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا
"Usah bersedih kerana Allah bersama kita".

Sungguh! Perasaan kehilangan seorang ibu itu hanya Allah saja yang tahu.
Bagi yang masih mempunyai ibu, gembirakanlah hatinya selalu.
I mean it.
Oh ibu.. kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini dan kesepian..

Dan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan 
Hasrat ku ini

Masih belum sempat
Ku buktikannya kepadamu
Ibu tersayang
Ku curahkan rasa hati

Ku tatapi potret mu berulang kali
Ku renungkan kalimah yang diberi..



18 comments:

Sebagai bukti lu seorang manusia, sila beri respon. beep.

  1. Alfatihah untuk mak kau, Zyra.. Sabar..

    ReplyDelete
  2. T___T. al-fatihah. she is surely in better place. inshaAllah u guys will reunite again, forever, happily.

    ReplyDelete
  3. miss me mom too....doakan dia disna...

    ReplyDelete
  4. Al-fatihah...
    Banyak kan berdoa untuk Ibu..
    jangan putus berdoa untuk arwah..
    3 amalan yang akan dibawa selepas kita mati
    ialah sedekah jariah, ilmu, dan doa anak2 ..

    ReplyDelete
  5. sedihnya.. alfatihah. semoga beliau ditempatkan dikalangan org beriman :')

    ReplyDelete
  6. Jangan putus berdoa untuk dia.
    Alfatihah.

    ReplyDelete
  7. sabar eh. takziah ya :)
    selalu2 sedekah doa :')

    ReplyDelete
  8. Dear zyra, sila tabah Dan redha.mak kita slalu pesan, if rindu pd org yg dah xde banyak sedekahkan Al-fatihah utk arwah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awk pasti kuat..sebab awk insan terpilih. :-)

      Delete
    2. Awk pasti kuat..sebab awk insan terpilih. :-)

      Delete
  9. Al-Fatihah untuk mak Zygha, stay strong Zygha :)

    ReplyDelete
  10. Thanks for the entry. Teringat berapa untungnya masih ada parents ni. Semoga kita semua dapat bersatu kembali dgn keluarga masing2 di syurga nanti. insyaallah...

    ReplyDelete
  11. tsk.... ibu aku baru meninggal bulan lepas. tak sanggup kut nak baca lirik lagu tu.
    i miss her so much.

    ReplyDelete
  12. Al-Fatihah. Sebak baca post ni. Terima kasih atas peringatan.

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape