Lil Wayne

Hey guys.

Aku suka Batman.
Jangan tanya kenapa tapi aku suka Batman sejak aku mula kenal apa itu hero dan kartun.

Lelaki ego akan cakap aku suka Batman sebab dia kaya.

Lelaki terluka akan cakap aku suka Batman sebab dia handsome jawline on point lengkap dengan dagu terbelah.

Perempuan jarang ambik port pasal kegemaran aku berkenaan superheroes. Jadi mereka tak peduli kenapa dan mengapa aku suka Batman.

Bila makin meningkat usia aku makin memikirkan sebabnya. Everything happens for a reason bak kata orang kebanyakkan.

Kemudian Joker Joaquin Phoenix (JJP) happens.

Sebuah filem yang menggemparkan seluruh alam maya. Seorang aktor yang mampu bersaing dengan filem Avengers Endgame (yang mempertaruhkan sederet superheroes dan CGI terkini). Dinobatkan sebagai filem of the year. Netizen seluruh dunia sepakat menamakan Joaquin Phoenix sebagai penerima Oscar 2020.

Source
Sebagai seorang DC girl semulajadi tanpa paksaan atau dorongan, aku menjadi antara yang terawal menonton. Review dari luar yang menegakkan roma membuat aku bertambah tazzabar.

Filem ini sarat dan padat. Tak ada kekurangan yang aku perasan melainkan Martha Wayne hodoh dan tak elegan.

Setelah menonton JJP baru aku sedar akan satu perkara pokok:

Semasa kecil kita meminati superheroes.
Dan semasa dewasa kita memahami villains (Joker, Thanos).

Namun ini tidak bermakna aku beralih arah menyukai si Joker lalu meninggalkan Batman. Ya Joker adalah manusia baik yang tersakiti lalu berubah menjadi jahat. Tetapi Batman atau Bruce Wayne adalah anak kecil yang tersakiti namun membesar menjadi hero.

Dan aku rasa aku telah pun menemui jawapan kenapa aku suka Batman.

xx
Zira

11 comments:

I know you got something in mind, c'mon spill it out!

  1. Antara citer joker dan citer batman. Aku lagi suka citer joker ni sbb plot dia lebih cepat. Batman cerita slow. Dua2 aku masih tak minat. Haha...Tapi cerita joker pada aku bukan utk kita nak justifykan orang jahat tu sebenarnya baik. Tapi lebih kepada kesedaran terhdapa manusia2 sekeliling yang ada penyakit seperti depression ni.

    ReplyDelete
  2. OMG TT^TT I still ermm like Joker tho since before...

    my bf like Batman so its okay I guess XD

    ReplyDelete
  3. Assalam..sis...sy tag awk dlm post sy..https://blogprincessshin.blogspot.com/2020/02/giveaway-wang-tunai-rm1000-by-mamapipie.html

    jom join ga ni skali

    ReplyDelete
  4. Wow! nice.

    Handsome supanya si Joker ni bila dia naik amik oscar tu.

    Mrs. A suka Ironman ;-)

    ReplyDelete
  5. Kalau Batman - Michael Keaton
    Kalau Joker - Heath Ledger

    Nyiahahahaha...

    ReplyDelete
  6. Superhero kita Keluang Man je. Disamping menyelamatkan, dia juga menghiburkan. Hehehe..
    Kalau kita suka batman sebab dia handsome jawline on point lengkap dengan dagu terbelah jer..

    ReplyDelete
  7. okay now i'm question whats my fav superhero hehe ? macm tkde je :/ maybe sebab dulu suka tgook kartun kot bukan action movie eh ?

    first time tgok org minat batman slalu tahu pasal spiderman je (sori saya noob)

    ReplyDelete
  8. Aku suka Superman sebab dia baik tapi bodoh, eh, maksud aku terbuta dek cinta. Aku mengejar cinta..haha
    Biasa orang sofistikated akan lebih suka Batman..

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape