Review: Hansaegee ALOE AC Clean Bubble Cleanser


Annyeong! (Tetiba Korea)

Lama tak bersiaran. Sibuk sangat sampai tak sempat nak membebel kat blog.

Okay lately aku macam suka beli dan guna produk skincare dari Korea sebab harga yang berpatutan dan kesan yang not so bad. Before this memang aku guna produk jenama barat je so sekarang nak try produk asia. Hanya Asian yang memahami Asian tak gitu? Haha.

Harini aku nak review buble cleanser dari Hansaegee Nature iaitu ALOE AC Clean Bubble Cleanser. Atually ni FIRST TIME aku try bubble cleanser. Before this memang stick to cleanser biasa je yang gel dalam tub tu sebab malas fikir sangat pasal cleanser haha..

Packaging dalam botol plastik berkotak. Berbalut bubble-wrap yang tebal. Bubble cleanser inside bubble-wrap. Bubbleception.

ALOE AC Clean Bubble Cleanser ni mengandungi aloe vera dan tea tree oil sebagai dua bahan utama. Dua bahan ni jugak telah umum diketahui baik untuk kulit. 

Serious best guna bubble cleanser ni sebab kau tak payah berusaha tenyeh-tenyeh untuk keluarkan buih sebab dia memang dah buih, hahah. Tekstur buih yang sangat ringan dengan haruman yang mild memang menaikkan mood bila time cuci muka sebab aku tak suka sangat bau cleanser yang harsh sebab macam nak cover bau bahan kimia je.

Bak kata Harith Iskander; Halusssss...

Aku dah guna ALOE AC Clean Bubble Cleanser hampir sebulan dan apa yang boleh aku katakan adalah:-

1. Masa aku stop guna cleanser lama dan guna ALOE AC Clean Bubble Cleanser ni ada lah jerawat pasir bertabuaran sikit kat dahi, sekarang dah licin berkilat. Mungkin atas bantuan tea tree oil yang terdapat dalam bubble cleanser ni sebab aku tak pernah guna cleanser yang mengandungi teatree (hmm noted for future reference)

2. Dua hari lepas aku rasa sakit kat bawah bibir sebab nak tumbuh jerawat (you know that particular time in a month, sigh). Tapi harini dah kurang rasa sakit dan kemerahan. Aku harap sangat jerawat tu tak jadi tumbuh, tak sanggup nak hadapi parut lagi.

3. Muka memang rasa clean after use. Not that squeaky clean macam pinggan lepas cuci, no itu dry sangat, bad for skin's health. ALOE AC Clean Bubble Cleanser membersih dengan tak mengeringkan. Kau rasa muka bersih tapi takdelah kering kontang, dia lembab-lembab gitu. Soothing, tak rasa pedih ke apa even lepas picit jerawat.

4. Memang soothing dan tak harsh. Aku cakap macamni sebab before this pernah guna satu cleanser tu yang buat muka kemerahan lepas pakai. Bukan merah glowing uolls tapi merah macam kena tampar, huhu.

150ml for RM65

Walaupun packaging dia agak bulky tapi tak mendatangkan masalah pada aku sebab ia ringan. But hopefully akan ada saiz travel-friendly pada masa depan sebab for sure lah takleh picit cleanser ni masuk dalam travel kit kan? Hehehe (alah macam kuat travel sangat travel)

Harga sebotol ALOE AC Clean Bubble Cleanser adalah RM65. Dapat bertahan pada firasat aku selama 3 bulan atau lebih, depends kepada penggunaan. Dengan hasil yang aku nyatakan di atas, aku rasa berbaloi dengan harga yang diberi.

Okay that is all from me folks! Stay tune for more honest update and always remember; results may vary!

Ciao,
Zyra

1 comment:

I know you got something in mind, c'mon spill it out!

 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape