Ubah Perspektif

Sebenarnya kan, gua pun tak tahu apa makna tajuk entri kali ni. Gua sebenarnya dapat mimpi tadi malam suruh taruh tajuk tersebut, hekhek

Em, kita salu nak kaya macam orang tu, nak cun macam orang ni, nak fofular macam artis tu, nak comel macam gua.. ehh hekhek (dalam satu entri takleh ke kalau takdak statement mintak kaki?). Kalau sebagai pencetus semangat untuk berjaya gua syak tak salah kita nak jadi macam orang tu. Tapi kalau banyak sangat tengok orang yang 'atas' daripada kita sampai terlupa toleh sat kat orang yang 'bawah' dari kita, punnn tak boleh jugak.


dua manusia tipikal: si asia nak kulit puteh manakala si barat nak kulit tanned/gelap

sementara itu, manusia yang kurang beruntung sedang menikmati hidup sepenuhnya.


Benda ni salu jadi kat orang pompuan macam gua. Maklum, napsu ada semilan katanya, hokhok. Bila pandang cermin asik tak puas hati, macam nak tumbuk muka seniri, mana taknya sebab asik dok compare kan diri dengan nora danish, dengan artis korea yang gebu mulus tulus lurus kurus sempurna. Sesekali tu cuba compare kan fizikal dengan oprah winfrey jugak.








Kadang kita sibuk nak penuhi tuntutan kehendak sampai terlupa syukuri nikmat yang dok ada depan mata. Teringat bait lirik lagu too phat feat ahli fiqir - "jangan kufur nikmat yang diberi percuma.."


agak deep pulak rasa.

34 comments:

Sebagai bukti lu seorang manusia, sila beri respon. beep.

  1. mungkin dlm erti lain bagi aku adalah, syukurlah dengan apa yg ada. Hehe.

    ReplyDelete
  2. Sedih tengok gambar last sekali... :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama. terdiam kejap lepas upload huhu

      Delete
  3. thank you zyra. deep sungguh entry ni. insaf pulak rasa huhu

    ReplyDelete
  4. duk kesian tgok pic yg last..saya nak ajak join ga saya boleh?
    http://hunyieda.blogspot.com/2014/01/giveaway-santai-hunyeda.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm menarik je sbb kena letak pooh comel, okey insyaallah ;)

      Delete
  5. rasa terkesima sat bila tgok gambar last tu .
    yelah kan kita patut bersyukur dgn apa yg kita ada dibanding mereka yg serba tiada tu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingtkn gua je yg terkesima, sobsob :')

      Delete
  6. kita mmg sentiasa nak ikut nafsu
    nak yg sedap2 :)
    sampai lupa ttg bersyukur :)

    ReplyDelete
  7. indeed :D
    sentiasa lah bersyukur.................
    <3

    ReplyDelete
  8. betul tu...tu yg kita kena syukur dgn aoa kita nak

    ReplyDelete
  9. selalu jugak macam ni.
    bila tgok muka msti geram je. tapi. Allah dah bgi kita nikmat yg terbaik. Alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha, jerawat pun satu cubaan *tetiba

      Delete
  10. itu lah manusia nie kekadang x pernah cukup dgn apa yang dia ada..jalan terbaik bersyukurlah dan x soh duk fikir sngat..pasal nk bandingkan orng lain dgn kita..Allah dh cipta yang sesuai dgn bentuk dan fizikal kita..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa sebak pulak baca komen lu, huhu :')

      Delete
  11. betul tu. setuju sangat.
    Manusia.. sentiasa tak puas hati dgn apa yg dia ada. Bersyukurlah.

    ReplyDelete
  12. ak rilex ja sbb robert patinsson pun tny cmne nk ensem cam aku.. (pffttt...) haha

    ReplyDelete
  13. susah kita ada lg yg lg susa.. bsykur ngan apa yg ada.. huhu

    ReplyDelete
  14. Insap insap..bersyukurlah apa yang ada :)

    ReplyDelete
  15. haaa.. tuelah tue.. jangan kufur nikmat.. hua hua hua... bersyukurlah *tengok muka sendiri dalam cermin*

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah hensom cenggitu tak syukur lagi tak tahu lah, hee

      Delete
  16. Jangan lah sampai nak tumbuk muka sendiri pulak...teruk bebenor...huhu. bersyukurlah...:)

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape