Selesaikan Masalah Jerawat Untuk Selama-lamanya

Ehem, ingat gua lagi?

Nyiahaha lama gilos gua tak update entri. Bukan hilang ingatan kepe, tapi gua bizi sejak akhir-akhir ni. Cari nafkah untuk sara anak-anak gua ni ha, terutamanya anak tekak. Melampau betul beliau, asyik nak mencekikkkk je kejenya siang malam pagi petang. Berat badan tetap jugak 40kg, maigaddd. Next entri ah gua cerita rahsia gua kurus kering, kuhkuh. Gua rasa kalau terus begini dalam masa setahun, harus jugak gua diisytiharkan muflis.

Erm, cari nafkah tu isu lain. Sekarang gua nak cakap isu masalah harian. 

Jerawat. 

Setakat harini gua tak pernah lagi jumpak manusia yang sukakan jerawat, semua benci jerawat. Kalau gua jadi jerawat, mesti dah selalu kena jumpa pakar sakit jiwa akibat tekanan melampau. Muka gua jugak tak terkecuali dari menjadi tempat jerawat melepak. Rasa remaja pulak bila dah tua bangka gini pun jerawat masih sudi singgah, kahkah! Erm, tapi still tak suka jugak -_-



Dah banyak krim disapu, tak ilang. Dah banyak petua dibuat, tak hilang jugak. Kagum betul gua dengan semangat jerawat, pinjam semangat sikit boleh? Tapi buat rileks bro, takdak benda tak boleh setel. Apakata mulai esok, lu pegi beli eyeliner. Tak kisah lah kalau lu jantan sekalipun, beli jugak. Dan lakukan seperti berikut.

Lu hitamkan je jerawat-jerawat tu semua dan taraaaa! Kan dah jadi tahi lalat. Heh, dah macam rupa Saripah Aini time memuda pun ada. Gua percaya takdak sapa yang akan syak apa-apa. Lebih-lebih lagi kalau jerawat lu tumbuh di sekitar bibir, awhh manis gitu.


Gua dah cuba.

46 comments:

I know you got something in mind, c'mon spill it out!

  1. lol..idea hapus jerawat paling rare...hahaha..nnti try skali la.. xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn try sekali, berkali-kali lagi afdal ^O^

      Delete
  2. pffttt,,,,, apa aku baca ni,,, grrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah! maap mujako kerna beta telah menghampakan mu :p

      Delete
  3. Hihihi, boleh jugak ni dipraktikkan... Rare rare... Kalau banyak, comel ja noh taik lalat berlambak.. Hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hok oh, bulih masuk Malaysia Book of Records kut ^O^

      Delete
  4. ya ampun zyra .
    acanor kalau muka penuh jerawat. tak ke seluruh muka jadi hitam. ala-ala dayang senandung gitteew ~
    Btw, nice tips . nnati hazy try buat XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg tu kena guna produk terlajak laris pulak, nyiahahah ^O^

      Delete
  5. haha.. terbaik ar.. boleh la gune petua ni untuk cover muka :) x la rasa stress lagi.. (Y) *thumbs up*

    ReplyDelete
  6. Kebetulan sunggh jerawat baru hinggap kt pipi den ni hah..nk apply tips nih teruihhhh hahaha

    ReplyDelete
  7. doodle tu takleh comel lagi ke >< haha ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zyraroxx ckp tima kasih sambil blush2, gedik betul beliau kan :3

      Delete
  8. haha. ingatkan petua bebtul td.

    baru tertarik .herawat byk sgt skang ni

    ReplyDelete
  9. Errrrrr....

    1st impression after read this ----> Bengong

    Then...

    Gelak sorang-sorang. HahahaXD

    ReplyDelete
    Replies
    1. ketawa tu penawar segala penyakit muka, eh nyiahahaha ^O^

      Delete
  10. ahahaha agaknya apa yg jadik kat muka kalau prakikkan..
    alhamdulillah tade menda2 nih sume XDD

    kesian kat kak ngan abg jerawat yg sentiasa ada bersama kita.. tapi kita halau dia.. ahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. pinjam kulit lu seminggu ^O^

      Delete
    2. ahaha kulit ton tak sekata takleh kasi pinjam fufufu XD
      pakai ptua tradisional insyaAllah hilang and jgn makan benda berminyak XD and tiap kali nak lap muka pakai kain tuala bersih :) or tisu ke hehe XD

      Delete
  11. fuh..ni sama geng dengan terlajak laris ke ni..

    #kartunster

    ReplyDelete
  12. perghh tips terbaikk of the year nie..hahahah.. boleh cuba nie.. :P

    ReplyDelete
  13. ahahaha kretif betui..jerawat boleh transform jd taik lalat...jd acer kalau muka berjerawat mcm Bepop Lawak Kampus tu? Adakah solutionnya sama?? kehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bepop tu dikecualikan sebab dia mmg comel begitu, hokhok ^O^

      Delete
  14. hahahahaha.. kalau dah bertimbun jerawat yanng ada, mahu satu muka penuh tahi lalat jadian.. hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bubuh utk sebiji dua je, tak nampak obvious sgt *ewah rasa mcm azwan ali pulak komen

      Delete
  15. Bernas idea ni...
    aku rasa aku nak apply laa...
    Jerawat aku pon melimpah ruah ni hahaahha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila tukar nama jadi shariff aini lepasni, kah!

      Delete
  16. hahahhaha....bersungguh-sungguh baca rupenya tipu jer TERBAIK LAH !! :3

    ReplyDelete
  17. hahaha..
    semangat gua bca nak tau petua..
    btw,, nice idea.. hikhik

    ReplyDelete
  18. amboi kalau macam tu farah mesti ada banyak tahi lalat kat dahi :/

    ReplyDelete
  19. ahahaha.. nice tips. jerawat selalu naik kt pipi ja. kt tmpat lain xnok.

    ReplyDelete
  20. nice idea.. hihi.. please have a visit to my blog http://inavitamin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. pehh . hahaha. tak boleh blah la tips ni.

    ReplyDelete
  22. Hahaha...adoyaiii...ingat nk bagi tips betol-betol

    ReplyDelete
  23. haha ..okey in lawak kak! YANG PALING RARE

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape