Hilangkan Kentut Berbau

Salam,

Kita dah sering baca/dengar/disyorkan dengan pelbagai tips, petua segala macam demi untuk kesihatan dan kecantikkan diri.

Tapi gua tertunggu jugak petua hilangkan kentut berbau. Selama ni hanya dengar fasal hilangkan ketiak berbau, mulut/napas berbau, kaki berbau. Takde sapa nak bereksperimen dengan kentut ke? Ada orang kata telan perfume, ada sapa penah cuba? Gua mahu bukti konkrit.

Kalau untuk mulut berbau misalnya, macam-macam cara boleh digunapakai. Minum teh hijau katanya, atau nak lagi pantas dan segera, beli je spray mulut, pssstt psssttt harummmm.

Bagaimana pulak dengan kentut? Haruskah dicipta spray sedemekian rupa untuk lubang dubur? Ok sudah. Yang ampa pegi bayangkan buatapa, gua tulis je. kofkofkof.



Bagi gua masalah kentut berbau lagi parah dari mulut berbau. kalau mulut berbau takpa, boleh tutup mulut. Tapi kalau kentut? Tutup tahan dengan tangan pun dia boleh terlepassss. Itu belum part pegang buntut dikhalayak ramai lagi untuk tahan kentut. Kalau tangan tutup mulut takpa, comel. Tapi kalau tangan pekup buntut, come on..

Maka dengan itu. Gua syorkan ditubuhkan satu kumpulan terpelajar untuk menganalisis kentut ini secara mendalam dan jitu. Apa yang gua tahu kentut adalah gas yang berbau seperti tahi. Gua juga nak syorkan supaya diadakan 'booth kentut' ala-ala tandas dibina di tempat awam supaya orang dapat masuk untuk kentut, seterusnya elak pencemaran udara.

Idea ini terbit bilamana gua dalam lif yang padat dengan muatan manusia dari G floor nak ke tingkat 25 bangunan KOMTAR. Tetengah dalam linkungan tingkat 2, seorang Anon telah melepaskan gas beliau secara senyap, silent killer bomb!

Noharooommmhhh, bau jamban! Bayangkan, bayangkan penderitaan yang gua tanggung untuk capai tingkat 25. Gua cuba cari muka-muka yang nampak bersalah tapi hampa, semua sibuk pekup hidung dan tak syak lagi si pengkentut pun turut pekup hidung seniri bagi mengelak jadi saspek utama kes.

Tutup idung dengan  shawl yang berperfume pun masih menusuk lagi bau kentutnya, memang power, bleargh. Sesampai ke destinasi.. Hmmppfffff! gua sedut oksigen bersih dan segar sepenuhnya, baru gua tahu nikmat udara bersih, sobss.


Kentut boleh membawak maut, ingatlah orang tersayang. Kentut jugakboleh membawak kepada ketagihan seperti blog Rasukan Kentut Gua.

23 comments:

I know you got something in mind, c'mon spill it out!

  1. Hahaha. Lawak betul. Yang takleh blah, adakan booth kentut. Mengarut je. hahaha.

    ReplyDelete
  2. hahaa..pandai sungguh si kentut menyembunyikan diri. :D

    ReplyDelete
  3. Aduhh, kalau tak kentut boleh dakk? :p

    ReplyDelete
  4. haha. entri ni berjaya membuat otot muka aku bersenam. haha. mesti gila power si kentut tuh. makan petai kot?

    ReplyDelete
  5. sempoi gila zyra ni bercerita psl kentut..hahahaha..lawak kot sampai gelak b'guling2..adeh sadis betol =)

    ReplyDelete
  6. Dalam lif, parah tu, gas kentut tak boleh nak keluaq. Terperap dlm lif. Mesti bau harummmm. Hahaha.

    ReplyDelete
  7. menusuk kalbu ..
    mesti teringat 44 hari ni :P

    ReplyDelete
  8. aku paham weh penderitaan kau sebelum sampai tingkat 25 tuh,, gilooowwww,, hahaa, tahan la sikit kot ye pun,, grrrrr dalam lif kot,,

    ReplyDelete
  9. nahaiii..kentut brp hari la dia bagi dlm lif tuh...bulih berbuih kehijauan mulut cmni...-_-

    ReplyDelete
  10. Aku pernah pernah kentut dalam lift nie..malu sheikh aku ingtkan slow..dia meletop mcm bom atom plak.kahkah..saham jatuh merudum lol

    ReplyDelete
  11. Hahaha, kentut pon boleh jadi tajuk. Suspek anda! Eh respek hehehe

    ReplyDelete
  12. HAHAHAAHAHAHAHAHHA! aku biul bila baca. nakharooooooooommmmm punca pecah gelak. HAHA! lupakan lupakan. HAHA!

    ReplyDelete
  13. pernah kot dr tgkt 7 naik lif nak ke g floor mammat ni kua meninggalkan bau kentut dgn slmabernyer....busukkkkkkkkk kot!! grrrr

    ReplyDelete
  14. wah. tidak sopan sungguh beliau.
    ada satu cadangan. bila nak kentut digalakkan untuk berlari, jadi bau kentut jugak akan turut berlari.

    ReplyDelete
  15. hahahahaha..pernah rasa keazaban sebegitu masa balik penang dari keyell..dah la dalam bas ekon..sepanjang perjalanan setiap sejam sekali mesti terbau..rasa macam nak koma pun ada..sob2..

    ReplyDelete
  16. grrrrr dalam lif???memang leh naik sawan ooo..

    ReplyDelete
  17. sebenarnya kan.. kentut ni boleh jadi ubat penenang tau. cuba masa kentut tu, tadah dengan tapak tangan, lepas tu genggam untuk kumpulkan gas tu, dan laju2 taik tangan tu ke muka dan terus hidu.pergh.. memang sangat menenangkan

    ReplyDelete
  18. perghh..sangat menusuk kalbu bau kentut..mesti kes xtahan kentut tu..heh

    ReplyDelete
  19. bhahha ! Lawak la lu neyh nak2 lagi yg kuat mkn petai ngn telur . Pergggghhhh ^^

    ReplyDelete
  20. kentut nie boleh menimbulkan syak wasangka tau..nak kentut sila announce dulu..nanti x pasal2 dapat maki free..bahha..:)

    ReplyDelete
 
Copyright©ZyraRoxx Inc.
2012-2015 All Rights Reserved
Protected by Copyscape